Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging
en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende
bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik
    kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd
  1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in
    de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand
    aangaat met de ondernemer;
  1. Dag: kalenderdag;
  1. Duurtransactie: een overeenkomst op
    afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan
    de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  1. Duurzame gegevensdrager: elk
    middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan
    hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
    raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
    mogelijk maakt.
  1. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de
    consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
    afstand;
  1. Modelformulier: het modelformulier voor
    herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan
    invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die
    producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  1. Overeenkomst op afstand: een
    overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd
    systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met
    het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één
    of meer technieken voor communicatie op afstand;
  1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
    overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde
    ruimte zijn samengekomen.
  1. Algemene Voorwaarden: de
    onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.


Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Diercentrum Benjie
Holtmaet 2

7251VV Vorden
Nederland

T (064) 616-4945
E info@diercentrumbenjie.nl
KVK 62015451
BTW nummer NL002299351B88

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer
    en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen
    tussen ondernemer en consument.
  1. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van
    deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de
    ondernemer in te zien en zij op zverzoek van de consument zo spoedig
    mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  1. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
    afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg
    aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze
    door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
    voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar
    van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden
    kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische
    weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  1. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
    product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en
    derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval
    van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de
    toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  1. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig
    moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft
    de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de
    betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door
    een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk
    benaderd.
  1. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen
    te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  1. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere
    bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de
    geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
    voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  1. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te
    wijzigen en aan te passen.
  1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende
    gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
    mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn
    deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
    diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod
    binden de ondernemer niet.
  1. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie
    en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de
    overeenkomst.
  1. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven
    kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  1. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk
    is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het
    aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs inclusief belastingen;
    • de eventuele kosten van verzending;
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke
      handelingen daarvoor nodig zijn;
    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn
      waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de
      kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand
      worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief
      voor het gebruikte communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja
      op welke deze voor de consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst,
      de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan
      controleren en indien gewenst herstellen;
    • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de
      overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de
      wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan
      raadplegen; en
    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
      duurtransactie.


Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot
    stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en
    het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  1. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst
    van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze
    aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de
    overeenkomst ontbinden.
  1. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de
    ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter
    beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
    veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
    ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  1. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte
    stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen,
    evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
    verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer
    op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan
    te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
    weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  1. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de
    volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de
    consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager, meesturen:

    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument
      met klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
      herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake
      het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    • de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij
      de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de
      uitvoering van de overeenkomst;
    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
      overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur
      is.
  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts
    van toepassing op de eerste levering.
  1. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden
    van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.
    Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de
    consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer
    bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
    product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
    uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of
    hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht
    gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en –
    indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan
    de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte
    redelijke en duidelijke instructies.
  1. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht
    is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,
    kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument
    te doen middels het modelformulier of door middel van een ander
    communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft
    gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant
    het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te
    bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld
    door middel van een bewijs van verzending.
  1. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet
    kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht
    resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop
    een feit.

Bij levering van diensten:

 

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste
    14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  1. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich
    richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de
    levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van
herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten
    hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  1. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit
    bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping,
    terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug
    ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete
    terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de
    zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument
    nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  1. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de
    consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele
    waardevermindering van het product.
  1. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor
    waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle
    wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt,
    dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten
    voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het
    herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het
    aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft
    vermeld.
  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor
    producten:

    • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig
      specificaties van de consument;
    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
      waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    • voor losse kranten en tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument
      de verzegeling heeft verboeren;
    • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft
      verbroken.

  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor
    diensten:

    • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding
      te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is
      begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen
    van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens
    prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  1. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of
    diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de
    financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met
    variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het
    feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
    aanbod vermeld.
  1. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen.
  1. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met
      ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
    inclusief btw.
  1. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de
    gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
    Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product
    volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen
    aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
    redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum
    van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen
    en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er
    tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  1. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie
    doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op
    grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  1. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2
    maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
    Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele
    verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  1. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
    fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer
    verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor
    elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele
    adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  1. De garantie geldt niet indien:

    • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of
      bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld
      of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de
      aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
      voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien
      van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen
    bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van
    producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  1. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het
    bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  1. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is
    vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch
    uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan
    met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging
    ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan
    worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat
    hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval
    het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument
    heeft geen recht op een schadevergoeding.
  1. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen
    kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn
    geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  1. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de
    ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk,
    doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  1. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal
    de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te
    stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke
    wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij
    vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De
    kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de
    ondernemer.
  1. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij
    de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur,
opzegging en verlenging

Opzegging

 

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde
    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
    een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
    en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
    daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van
    de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
    opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  1. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
      tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor
      zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

 

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd
    voor een bepaalde duur.
  1. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
    bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend
    worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de
    consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging
    kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
    het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend
    voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
    opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een
    opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt
    tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
    nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  1. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en
    eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

 

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
    consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn
    van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid
    zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan
    van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
    overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat
    de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  1. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer
    behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument
    kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte
    klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2
    maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
    ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  1. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14
    dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
    voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer
    binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en
    een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
    verwachten.
  1. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost
    ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  1. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de
    ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur
    en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient
    de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend
    lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de
    consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door
    Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de
    uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in
    met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze
    geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald
    dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om
    klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  1. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij
    de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  1. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
    ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen
    of repareren.

Artikel 15 – Geschillen 

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht
    van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  1. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende
bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene
voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn
en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze
door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager.


Facebook-f


Twitter


Instagram


Envelope


Whatsapp

Bezoek Ons

Neem een kijkje in onze winkel. We hebben diverse producten voorradig.

Holtmaet 2, Vorden

Bel Ons

Neem gerust telefonisch contact met ons op om alle mogelijkheden te bespreken.

+31 (0)6 46 16 49 45

Bericht Ons

Stuur ons een bericht, we komen er graag bij je op terug!

info@diercentrumbenjie.nl